Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Η ρύπανση στα Ευρωπαϊκά λιμάνια | Κάθε λιμάνι και καημός | Μέτρα για τη βελτίωση των καυσίμων και αποφόρτισης των πόλεων - λιμανιών

[Φωτ. ΠΗΓΗ: BUSINESS GREEN]

Με αφορμή τις καλοκαιρινές διακοπές σε νησιά και παραθαλάσσια μέρη, μέσω της ακτοπλοΐας ή με πλοία κρουαζιέρας, παρουσιάζουμε το θέμα "Η ρύπανση στα Ευρωπαϊκά λιμάνια".

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πόλεις - λιμάνια τα περισσότερα είναι κοινά. Τα βασικά είναι η ρύπανση από τα καύσιμα των πλοίων και η αυξημένη κίνηση τροχοφόρων κατά την φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων/ containers.

Με αυτήν την ανάρτηση, δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική, θέλουμε όμως να συμβάλουμε στην προβολή και στη συνειδητοποίηση του προβλήματος στην Ελλάδα, μιας και σε αρκετά λιμάνια της χώρας μας παρατηρείται να συνυπάρχουν και τα δύο προβλήματα: ρύπανση και αναστάτωση των πόλεων από τα πλοία ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας.

Ας ξεκινήσουμε με βασικές πληροφορίες σε τίτλους με συνδέσμους:


  1. "Καθαρός αέρας στα ελληνικά λιμάνια!" είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος της Ορνιθολογικής, η οποία παρουσιάζει το πρόβλημα της ρύπανσης στο λιμάνι της  Κέρκυρας. "Οι μετρήσεις λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων στο λιμάνι της Κέρκυρας ξεπέρασαν τις 100.000 ανά κυβικό εκατοστό αέρα (pc/cc), όταν η επιβάρυνση σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως το Βερολίνο κυμαίνεται συνήθως στα 3.000 – 5.000. Η συνήθης συγκέντρωση των λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων στην Κέρκυρα κυμαίνεται μεταξύ 1.800-2.500 pc/cc, αλλά με την ατμοσφαιρική ρύπανση στο λιμάνι γίνεται 40 φορές μεγαλύτερη της τιμής αυτής. Η πόλη της Κέρκυρας αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με άλλες πόλεις - λιμάνια στη Μεσόγειο, μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς."   [ΕΔΩ]
  2. Barcelona port is worst in Europe for cruise ship air pollution - City tops list of 50 European ports for both sulphur oxide and nitrogen oxide emissions. [ΕΔΩ
  3. ΟΔΗΓΙΑ (ΕΕ) 2016/802 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 11ης Μαΐου 2016 σχετικά με τη μείωση της περιεκτικότητας ορισμένων υγρών καυσίμων σε θείο. [ΕΔΩ
  4. REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL (η έκθεση για τα αποτελέσματα της οδηγίας (α/α4) [ΕΔΩ]  [ΕΔΩ]
  5. WORKING PAPER: CLEAN AIR IN PORTS [ΕΔΩ] - Προσοχή, είναι σημαντικό.
  6. BirdLife calls on government to curb pollution caused by cruise liners [ΕΔΩ]
  7. NABU pushes for better air quality in European port cities [ΕΔΩ]
  8. Air pollution from container ships [ΕΔΩ
  9. Clean Air in Ports - EU LIFE+ project Clean Air (περιληπτική  παρουσίαση του προγράμματος LIFE) [ΕΔΩ
  10. Clean Air in Ports - EU LIFE | Ολόκληρη η έκθεση 44 σελίδες [ΕΔΩ]
  11. Cruise Ship Pollution Is Causing Serious Health And Environmental Problems [ΕΔΩ]
  12. Cruise Ships In Europe Release 10 Times More Air Pollution Than Cars [ΕΔΩ]
  13. Watch a Cruise Ship Pollute as Much as 13 Million Cars—in One Day | TakePart [ΕΔΩ]
Περισσότερα για τον καθαρό αέρα [ΕΔΩ]

Θεωρούμε ότι πόλεις  - λιμάνια και ιδιαίτερα εκείνες που υποδέχονται συγκεκριμένους τύπους πλοίων όπως π.χ. ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβωτίων, θα πρέπει να πάρουν σοβαρά υπόψη τους τις οδηγίες της ΕΕ, τις έρευνες και τα αποτελέσματα σοβαρών οργανισμών όπως ο Bird Life - NABU, για να περιορίσουν τη ρύπανση και να εξασφαλίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.
Πόλεις όπως ο Πειραιάς, η Ραφήνα, το Λαύριο, το Ηράκλειο Κρήτης, η Κέρκυρα, η Σαντορίνη, η Μύκονος δεν μπορεί να συνεχίσουν να "λειτουργούν" όπως σήμερα. 

Η ρύπανση και αναστάτωση της ζωής των κατοίκων των πόλεων - λιμανιών, αναμένεται να αυξηθεί με την ανάπτυξη του τουρισμού (υπερτουρισμός) και τη διακίνηση των εμπορευμάτων μέσω CONTAINERS, από τις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου της Ε.Ε. με τρίτες χώρες ή ομάδες χωρών (MERCOSUR, CETA κ.ά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου