Το ποδήλατο χθες, σήμερα, αύριο
[με αφορμή την 11η Πανελλήνια Ποδηλατοπορεία]
[με αφορμή την 11η Πανελλήνια Ποδηλατοπορεία]
Είναι αδιευκρίνιστο πότε εισήχθη το ποδήλατο στην Ελλάδα. Όμως, σύμφωνα με εφημερίδες της εποχής, αρχικά έκανε την εμφάνισή του στον Πειραιά, μάλλον εντός του 1869. Πιθανολογείται ότι το έφερε ο γιατρός, μετέπειτα δήμαρχος Πειραιά, Παύλος Δαμαλάς, αλλά γρήγορα «κατέκτησε» και την Αθήνα. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ποδήλατα πρωτοεμφανίστηκαν με τον επαναπατρισμό των Ελλήνων μεταναστών αλλά και από τους εμπόρους που έρχονταν από το εξωτερικό.
Όλοι έχουμε δει παλιές φωτογραφίες κυριών με τα καπέλα τους και κυρίων με κοστούμια σε ποδηλατάδα.
«Η χειραφετημένη ποδηλάτρια διήλθεν με το βραχύτατον φόρεμα από την πλατεία του Συντάγματος προχθές (και) αι κεφαλαί των περιπατητών εστράφησαν με έκπληξιν και περιέργειαν», έγραφε στις 8 Σεπτεμβρίου 1901 η εφημερίδα «ΣΚΡΙΠ». Αργότερα εμφανίστηκαν στους δρόμους οι ταχυδρόμοι, οι παγωτατζήδες με τα τρίτροχα ποδήλατα κ.ά.
Αν και ξεκίνησε ως ''must'' των πλουσίων της εποχής δεν άργησε να υιοθετηθεί από τις λαϊκότερες τάξεις είτε ως μέσο μεταφοράς είτε ως μέσο διασκέδασης.
Ενώ το ποδήλατο μπήκε σε κάθε σπίτι αρχικά ως παιδικό παιχνίδι κι ενώ στην πορεία των χρόνων μέχρι σήμερα η ποδηλασία χαρακτηρίστηκε ως άθλημα, παρ' όλα αυτά δεν μπόρεσε να καθιερωθεί στην ελληνική κουλτούρα για διάφορους λόγους.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το ποδήλατο συμβάλλει στην φυσική κατάσταση, στη μείωση του άγχους. Είναι ένα οικονομικό, οικολογικό μέσο μεταφοράς αλλά και κοινωνική στάση.
[Πατήστε επάνω στο βιβλίο "Ποδήλατο στις Ελληνικές Πόλεις".
Το βιβλίο είναι ένας οδηγός για τους δήμους δίνοντας τις κατευθύνσεις έτσι ώστε να καταστούν οι πόλεις ικανές να φιλοξενήσουν την ποδηλατική κουλτούρα.]
Για να καθιερωθεί το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς χρειάζονται υποδομές και κουλτούρα που πρέπει να καλλιεργηθεί.
Το αποτέλεσμα θα είναι μια βιώσιμη πόλη με λιγότερη ρύπανση και θόρυβο αλλά και πολίτες που επικοινωνούν μεταξύ τους.
Η αρχή πρέπει να γίνει από το σχεδιασμό μιας βιώσιμης πόλης από την τοπική αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με την κεντρική εξουσία απαιτώντας τις κατάλληλες υποδομές και κονδύλια.Με συντονισμένες ενέργειες και συλλογική συνεργασία το ποδήλατο είναι το μέσο που μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου.
Η επένδυση σε μια βιώσιμη πόλη αποτελεί κρίκο για την αειφόρο ανάπτυξη.
Οι Φίλοι της Φύσης στηρίζουν κάθε προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση και συμμετέχουν και στηρίζουν την 11η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία την Κυριακή 13 Μαΐου 2018
Πιστεύουν στους 17 στόχους του ΟΗΕ για την βιώσιμη ανάπτυξη και το ποδήλατο μπορεί να αναπτύξει αρκετούς από αυτούς.
Καλούμε όλους όσους θέλουν να πάρουν μέρος στην ομάδα ποδηλατών των Φίλων της Φύσης να δηλώσουν την επιθυμία τους συμπληρώνοντας την φόρμα.
[προσοχή: η συμμετοχή στην ποδηλατοπορεία είναι δωρεάν - αν θέλει κάποιος/α να φορέσει ένα καπέλο ή ένα μπλουζάκι των ΦτΦ τότε μόνο θα πρέπει να το αγοράσει]
[προσοχή: η συμμετοχή στην ποδηλατοπορεία είναι δωρεάν - αν θέλει κάποιος/α να φορέσει ένα καπέλο ή ένα μπλουζάκι των ΦτΦ τότε μόνο θα πρέπει να το αγοράσει]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου