Καταστατικό
Πρωτ. Αθηνών 13751/2012, 11/9/2012 – ΑΦΜ:998133930, ΔΟΥ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αρ.πρωτ. 32/2013 – 13/09/2013
16 – 22 Σεπτεμβρίου
2013: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
H ευχάριστη, οικονομική,
ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
Η Ευρωπαϊκή
Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το
2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα
της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και
οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις. Όμως όσο και αν είναι καλές οι προθέσεις
και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα», το δικαίωμα δεν
εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα
Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), «Μέρα χωρίς αυτοκίνητο».
Για να γίνει πράξη το
δικαίωμα στη βιώσιμη κινητικότητα θα πρέπει:
1.
Να αναπτυχθούν σε
περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή
διαδημοτικά εσωτερικά δίκτυα.
2.
Να υπάρξει πολιτική
ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και
την αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ.
3.
Να εξασφαλιστεί η
δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με
βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους μέχρι 25 ετών, ΑμεΑ)
4.
Καμία αύξηση των
εισιτηρίων που είχε εξαγγελθεί το 2012, αντιθέτως απαιτούμε μείωση της τιμής
τουλάχιστον 40%, όσο είναι και η μείωση του εισοδήματος όσων εργάζονται.
5.
Να χαραχθούν και να
«κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν
διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων
(ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
6.
Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ.
και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως
π.χ. η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος,
η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
7.
Να παρθούν μέτρα για
λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση).
8.
Να υπάρχει έλεγχος στα
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία καταλαμβάνουν με τα
τραπεζοκαθίσματα παρανόμως δημόσιο χώρο.
9.
Να μπορούν οι πεζοί να
κυκλοφορούν με ασφάλεια και ευχάριστα στα πεζοδρόμια των πόλεων.
10.
Να καθιερωθεί όριο
ταχύτητας 30 χλμ εντός των πόλεων, όριο το οποίο ισχύει σε περιοχές που
γίνονται δημόσια έργα ή κατασκευές (όπως π.χ. οι νέοι σταθμοί ΜΕΤΡΟ σε Αγία
Βαρβάρα, Κορυδαλλό)
11.
Να απομυθοποιηθεί το
Ι.Χ. ως μέσο προβολής, προσωπικής επιτυχίας και τρόπος ζωής.
Τέλος προτείνουμε να ανοίξει ο διάλογος για τη
δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια ΜΜΜ, μια συζήτηση που άνοιξε στις αρχές της
δεκαετίας του ’70 για την αποθάρρυνση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στις πόλεις,
διακόπηκε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, και επανήλθε λόγω της οικονομικής
κρίσης.
Για τους ΦτΦ η συζήτηση για τη δωρεάν
μετακίνηση στα δημόσια ΜΜΜ έχει οικολογική και οικονομική διάσταση.
Επισημαίνουμε ότι αρκετές κοινωνικές κατηγορίες μετακινούνται ήδη δωρεάν (π.χ.
ένστολοι κ.ά) ενώ ακτοπλοϊκές εταιρείες, ΚΤΕΛ και η ΕΥΕΘ επιχορηγούνται για τις
μετακινήσεις από το δημόσιο κορβανά. Άρα η συζήτηση για δωρεάν μετακίνηση έχει
αντικειμενική βάση, ισχύει από 1/1/2013 στο Ταλίν και απασχολεί και την Ε.Ε.
Οι ΦτΦ υιοθετούν τον Παγκόσμιο Καταστατικό Χάρτη για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ (2004) στον οποίο, εκτός των άλλων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα
στην ασφαλή, οικονομική και οικολογική
μετακίνηση. . Οι ΦτΦ συμμετέχουν σε κάθε πρωτοβουλία και κοινή δράση για το
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.
Το Ελληνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικών
Κοινωνικών Οργανώσεων «ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» ιδρύθηκε το 2007 και αποτελεί τμήμα της
Διεθνούς Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Friends of
Nature/NFI (1895). Στους NFI
http://www.nfi.at συμμετέχουν 45 εθνικές οργανώσεις απ΄ όλο τον κόσμο με
περισσότερα από 500.000 μέλη. Οι NFI συμπεριλαμβάνονται στους GREEN10/G10 που είναι οι δέκα μεγαλύτερες
περιβαλλοντικές οργανώσεις στον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου