Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει δύο φιλόδοξους στόχους για την αστική κινητικότητα: τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα στις πόλεις μέχρι το 2050 και την πορεία προς την αστική εφοδιαστική αλυσίδα με μηδενικές εκπομπές στα μεγάλα αστικά κέντρα μέχρι το 2030. Η Ευρωπαία Επίτροπος για τις μεταφορές, Violeta Bulc, εστιάζει σε τέσσερις τομείς προτεραιότητας: κινητικότητα, ψηφιοποίηση, απεξάρτηση από τον άνθρακα και άνθρωποι.
Ιστορία
Το 2000, ξεκίνησε η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, ως μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Χρησίμευσε ως ευκαιρία για να δείξουν οι πόλεις πώς τις αφορούν τα περιβαλλοντικά θέματα. Για μια ημέρα, δηλ. στις 22 Σεπτεμβρίου, οι τοπικές αρχές παρουσίασαν τα αστικά τους κέντρα κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα, περιορίζοντας την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων, ενθαρρύνοντας τη χρήση βιώσιμων μέσων μεταφοράς και αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που έχουν οι επιλογές του τρόπου μετακίνησης των
ανθρώπων.
Μετά την επιτυχία της Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ πραγματοποιείται από τις 16 έως 22 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο, από το 2002. Περισσότερες από 400 τοπικές αρχές από 23 χώρες έλαβαν μέρος ήδη από την πρώτη χρονιά. Η ευαισθητοποίηση για την πρωτοβουλία αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και η κοινή γνώμη είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή, με πάνω από το 80 % των ερωτηθέντων να εκφράζουν την υποστήριξή τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι επίσης, αναγνωρίζουν την αξία της εκστρατείας στην επισήμανση της υπερβολικής χρήσης των αυτοκινήτων στις πόλεις.
[ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας διαβάστε ΕΔΩ]
----------------
Το Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece συμμετέχει κάθε χρόνο στην προβολή αιτημάτων για το δικαίωμα στην οικονομική, οικολογική, ευχάριστη και ασφαλή μετακίνηση στην πόλη καθώς και με τη διοργάνωση διάφορων δράσεων.
Οι ΦτΦ έχουν υιοθετήσει την πρόταση για τη δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, του Πιερ Σάμουελ. που καταγράφηκε στο βιβλίο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, 1973 (πριν από 44 χρόνια):
«… Πολλοί, ζητάνε όχι μόνο να βελτιωθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και να είναι δωρεάν. Υπάρχουν τόσες υπηρεσίες που η κοινωνία παρέχει «δωρεάν» (δηλαδή από φόρους): δρόμοι, πεζοδρόμια, πάρκα, υπόνομοι, ηλεκτροφωτισμός των δρόμων κ.λπ). Δε θα ήταν λοιπόν καθόλου υπερβολικό ή επαναστατικό αν οι αστικές συγκοινωνίες γίνουν κι αυτές δωρεάν. Μόνο μερικοί εκκεντρικοί θα μπορούσαν να παίξουν, παίρνοντας χωρίς λόγο το ΜΕΤΡΟ ή το λεωφορείο…».
Πιερ Σάμουελ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, 1973.
Οι ΦτΦ έχουν υιοθετήσει την πρόταση για τη δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, του Πιερ Σάμουελ. που καταγράφηκε στο βιβλίο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, 1973 (πριν από 44 χρόνια):
«… Πολλοί, ζητάνε όχι μόνο να βελτιωθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και να είναι δωρεάν. Υπάρχουν τόσες υπηρεσίες που η κοινωνία παρέχει «δωρεάν» (δηλαδή από φόρους): δρόμοι, πεζοδρόμια, πάρκα, υπόνομοι, ηλεκτροφωτισμός των δρόμων κ.λπ). Δε θα ήταν λοιπόν καθόλου υπερβολικό ή επαναστατικό αν οι αστικές συγκοινωνίες γίνουν κι αυτές δωρεάν. Μόνο μερικοί εκκεντρικοί θα μπορούσαν να παίξουν, παίρνοντας χωρίς λόγο το ΜΕΤΡΟ ή το λεωφορείο…».
Πιερ Σάμουελ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, 1973.
Για το 2017 θα επανέλθουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου