Κυριακή 23 Απριλίου 2017

24 - 30 Απριλίου 2017 | Εβδομάδα επανάστασης της μόδας | Fashion Revolution Week | Ρύπανση - Μοντέρνα σκλαβιά - Αδιαφάνεια


[Οι ΦτΦ ως Οικολογική και Κοινωνική οργάνωση έχουν ιδιαίτερες ευαισθησίες για θέματα που αφορούν τη ρύπανση, τη διαφάνεια, τα ανθρώπινα και τα κοινωνικά δικαιώματα, το δίκαιο εμπόριο, την υπερκατανάλωση  κ.λ.π. Ως εκ τούτου παρακολουθούμε και στηρίζουμε ατομικές ή συλλογικές προσπάθειες που αναδεικνύουν προβλήματα και προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, της εκμετάλλευσης των εργαζομένων κ.λπ.]
----------------------
Η βιομηχανία της μόδας είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνα μετά το πετρέλαιο και ο δεύτερος κλάδος μετά τη βιομηχανία του σεξ όπου βρίσκονται εγκλωβισμένοι ‘μοντέρνοι σκάβοι’ σε αναγκαστική εργασία.

Στις 24 Απριλίου 2013, 1,134 σκοτώθηκαν και πάνω από 2,500 τραυματίστηκαν, όταν το εργοστάσιο κατασκευής ρούχων Ράνα Πλάζα στη Ντάκα, Μπαγκλαντές κατέρρευσε. Ειναι πολλοί άνθρωποι για να χαθούν μέσα σε μία μέρα, δεν συμφωνείς;

Έτσι γεννήθηκε η Επανάσταση της Μόδας (Fashion Revolution) σε 95 κράτη σήμερα με εκατοντάδες χιλιάδες συμμετέχοντες. Το κίνημα του Fashion Revolution Day δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή σχεδιαστών, brands, ακαδημαϊκών, συγγραφέων, επιχειρηματιών και κυβερνητικών από όλο τον κόσμο, με σκοπό την μεταρρύθμιση της αλυσίδας παραγωγής της μόδας. Στόχος του είναι η διαφάνεια στην τροφοδοτική αλυσίδα παραγωγής της μόδας. Η μόδα έχει την πιο πολύπλοκη αλυσίδα παραγωγής, μέσα σε αυτή την πολυπλοκότητα διενεργούνται εγκληματα, εμείς ζητάμε απλώς να γνωρίζουμε κάθε στάδιο παραγωγής ενός κομματιού απο την κατασκευή της πρώτης του ύλης.

Στις 24 Απριλίου 2014, στην πρώτη επέτειο της καταστροφής του Rana Plaza, ξεκίνησε η επανάσταση μας παγκοσμίως με ένα κύριο event με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση όσου περισσότερου κόσμου ήταν δυνατό. Θέσαμε μια απλή ερώτηση: Ποιος έφτιαξε τα ρούχα σου? Ζητήθηκε από κάθε άτομο που συμμετείχε στην Fashion Revolution Day να συνεισφέρει, φορώντας ένα ρούχο από μέσα προς τα έξω, και μετά να το φωτογραφίσει και να το μοιραστεί στα social media με hashtag #insideout. 
Το αντίκτυπο αυτής της εκστρατείας ήταν συντριπτικό, με συμμετοχή 62 χωρών, προσέγγιση ανθρώπων μέσω PR που ο αριθμός τους ξεπέρασε τα 80 εκατομμύρια, 6.6 εκατομμύρια χτυπήματα στο google και το #insideout να γίνεται #1 trending topic παγκοσμίως στο twitter. Η πρωτοπόρος του Upcyling, Orsola de Castro δηλώνει «Με μια απλή χειρονομία #insideout θέλουμε να ρωτήσετε «Ποιος έφτιαξε τα ρούχα σας;» Αυτή η ενέργεια θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να φανταστούν την «κλωστή» από ένα ρούχο που συνδέει μαζί με τον μηχανουργό που το έραψε μέχρι και τον αγρότη που καλλιέργησε το βαμβάκι από όπου φτιάχτηκε.
ΠΗΓΗ - ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΔΩ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου