Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Γιάννης Παπαϊωάννου - Χαράλαμπος Βασιλειάδης (Τσάντας): "Στα πεύκα και στα έλατα" (Πάρνηθα)

[Η Πάρνηθα πριν την πυρκαγιά του 2007]

Δεύτερο μουσική "παρέμβαση" με θέμα "Τα βουνά στο ελληνικό τραγούδι". Μετά το ορχηστρικό "Υμηττός" του Μάνου Χατζιδάκη που αναρτήσαμε (ΕΔΩ), σήμερα παρουσιάζουμε το τραγούδι "Στα πεύκα και στα έλατα". Mουσική Γιάννης Παπαϊωάννου - στίχοι Χαράλαμπος Βασιλειάδης (Τσάντας) - τραγούδι Οδυσσέας Μοσχονάς (το έχουν τραγουδήσει και άλλοι).
Οι στίχοι περιγράφουν έναν νέο σε ηλικία άρρωστο, προφανώς είναι φυματικός, που πάει στην Πάρνηθα "στα πεύκα και στα έλατα" για να "γιάνει". 

Πατήσετε ΕΔΩ για να ακούσετε το τραγούδι. Διαβάστε τους στίχους:

Στα πεύκα και στα έλατα…

Τα νιάτα δεν τα χόρτασα,
δεν θέλω να πεθάνω,
σαν τον ανθό μαράθηκα, μανούλα μου
και δεν μπορώ να γιάνω.

Βλέπω τα φύλλα απ' τα κλαδιά,
να πέφτουν μαραμένα,
κι όταν τα βλέπω σκέφτουμαι, μανούλα μου,
πως μοιάζουν σαν και μένα.

Στα πεύκα και στα έλατα
μου ΄πανε πως θα γιάνω,
γι' αυτό πήγα στην Πάρνηθα, μανούλα μου,
τον πόνο μου να γιάνω,
γι' αυτό πήγα στην Πάρνηθα, μανούλα μου
και στην κορφή απάνω.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παρουσίαση των στίχων και των τραγουδιών στο blog είναι από  την έρευνα του Κώστα Φωτεινάκη, που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με θέμα "Στίχοι και μουσική για τη φύση και το περιβάλλον"...
Για την Πάρνηθα έχουμε και αναφορές του Γιάννη Ρίτσου που θα τις παρουσιάσουμε σε επόμενη ανάρτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου